Pizza i mitt hjärta...(sjunges lämpligen med Lasse Berghagen stämma)

Tjo flöjt here we go again...
Hemma från en slirig dag på jobbet med en massa tråkig reklam som inte ville som jag ville idag, nämligen ner i brevlådan. Den ville hellre dansa fritt ute i snön...
sitter nu här efter att ha åtnjutit en grekisk sallad och e såååå mätt!!...i typ 7 minuter. Sen kommer magen att skicka väldigt lätt tolkade meddelande till omgivningen som säger "och vad blir det till middag?`" Den som ändå hade en pizza till efterrätt....¤drömmaden blickar jag mot skyn¤
Japp, det e måndag, dagen då alla dieter träder i kraft och tyvärr faller i glömska redan på tisdagen (måndag kväll om det e riktigt illa) Men jag ska slå världen med häpnad och hålla i med självsvälten iallafall till onsdag.
Varför e alla roliga händelser alltid förknippade med mat? Varför inte en rask promenad eller ett parti kubb eller nåt? Tänk bara, kusin nånting tar studenten och hela släkten e samlad. Istället för att duka bordet så slänger man fram kortleken och utmanar alla på en tuff omgång "Finns i sjön"....Nä man vill ju äta, varför skulle vi annars umgås. Inte för att vi vill träffas utan för att vi vill ha en ursäkt att äta mer och godare än vanligt.
Jaja det blir nog bra vad det lider, man behöver ju inte va rädd för att svälta ihjäl den närmaste tiden iallafall.
Nu hör jag tvn ropa på mej, bäst att kolla vad han vill. ...

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Jag tror man får börja koppla ihop mat med tråkiga saker om man vill skära ned på kaloriintaget. T.ex äta hamburgare när man tittar på myrornas krig på tv:n, käka chips när man deklarerar, dricka cola när man diskar. Fast när jag tänker efter så kallas ju det för att tröstäta. Äh, skitsamma, man lever bara en gång ;-)

Nu ska jag fortsätta att njuta av sportlovet :-)

2009-02-24 @ 00:43:55
URL: http://jonathan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0