Frost - Snart på en lyktstolpe nära dej.

Hoppla vilken lång pause jag har tagit men nu e jag tillbaka, alive and kicking.
Har vart och storhandlat på Willys, det e så vuxet att hålla på med sånt men det e ju ett nödvändigt ont.
Vi satt och pratade igår, jag och mitt alter ego. Visst blev man varnad som barn att absolut inte slicka på lyktstolpar när det var minusgrader (tydligen e det helt ok med ett så associalt beteende om det e plusgrader) Man blev varnad för att frysa fast tungan och ja....ni kan ju det där för det blev man drillad om i unga år. Var det verkligen så vanligt att ungar slickade på stolpar?? Det måste det ju har varit för alla blev ju varnade för det. Jag skulle aldrig få för mej att göra det.....TILLS jag blev förmanad om att INTE göra det. Då var det allt jag tänkte på när jag gick där på gatan och såg frosten gnistra i solen . Jag tror att om man aldrig blev upplyst av sin välmenande mamma om det alternativa användningsområdet av stolpar så hade man nog aldrig brytt sej. MEN!! Nån måste ju nån gång ha testat denna kanske lite udda sysselsättning och skrämt upp alla mammor att " nästa gång kan det vara er tur att hitta er avkomma fastetsad utanför ica." Jag tror t.o.m. att detta var mer skrämmande för dom än att bada efter att man ätit.
Om man vill ha en visuell bild av hela fenomenet så finns det en riktigt bra scen i "Dum dummare" som dessutom e världens bästa film. Jaja nog om det. Kan ju nämna att vi var i Helsingborg i lördags och jag fick gå själv på stan...aaaah så skönt. Då kan ju en flicka som jag få gå i dom affärer jag vill. Tv spels butiker. Handlade spel för astronomiska priser och är därmed förvisad att äta fiskbullar i ett halvår av min oförstående man som tycker det hade vart bättre om jag la pengarna på smink och strumpbyxor och annat tjejigt. Blah!! Min högertumme är redan redo för pensionering, har spelat till mej en för tidig reumatism tror jag....Nu ska jag inte svamla mer, men rekomenderar ett besök hos Jonathan för en riktig NES- nostalgi tripp. www.jonathan.blogg.se
Vi syns!!
Ps...Läs inte det överstrukna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0