Ice ice baby...

Och så var det så äntligen fredag!! Har längtat ända sen i söndags. Har varit hos mamma och ätit en alldeles för stor portion kålpudding så nu e man mätt o go. Idag tittade solen fram minsan och jag riktigt såg fram emot att för första gången på länge cykla hem från jobbet. MEN när det så var dags för hemfärd så drog det in isiga vindar från Sibirien med snö och motvind såklart. Känner mej helt svimfärdig nu och fruktar att öronen ska trilla av i ren köldchock. Och så säger dom att motion e nyttingt....blah!! Nu dröjer det tre åt tills nästa gång jag gör misstaget att tro att en cykeltur vore mysigt. (fast nu ljög jag...ska ju cykla ikväll mä ju) Varför e det alltid motvind vilket håll man än cyklar åt???...undrar en ganska normal tjej på 30 jordsnurr....Igår skulle vi köpa hem pizza och pizzabagaren gjorde en liten miss och lät dom va i ugnen lite för länge så kanterna blev lite brända. Så han bakade två nya och så fick vi dom brända på köpet. Gissa hur mycket glädje det strålade ut min mans ansikte när han kom hem med 4 pizzor i famnen. Jag har aldrig blivit kramad med sån ömhet som dessa pizzor blev.  Lyckan kommer, lyckan går men valkarna består...eller hur var det nu??
Nu ska jag använda mina sista krafter och göra mej iordning (så gott det går) för jag ska ut på galej ikväll minsann. Är bortbjuden och då måste man ju anstränga sej lite...ni vet, hela kläder, rena strumpor och lite lukta-gott under armarna. Återkommer imorgon.... om jag nu överlever cykelturen vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0